عضو هیأت علمی گروه شیعهشناسی دانشگاه هدی، قم، ایران.
چکیده
مسیحیت صهیونیست در سناریویی جدید در حال تصویرسازی نوینی از جهان پیش از ظهور است. در دنیای آخرالزمان، یهودیان در حال مهاجرت به سرزمین موعود و بازپسگیری آن بوده و برای این اقدام ناچار به ستیزهای خونین خواهند بود. اما جهان از موجود شرور و خونریز بیزار است از این رو باید چارهای اندیشید تا ریختن خون انسانها با شرارت یکسان پنداشته نشود. خونآشام که در تمام فیلمهای هالیوودی موجودی شرور، درنده، بد صورت و زشت سیرت بود به یکباره در مجموعه فیلمهای گرگ و میش تبدیل به موجودی ناجی، زیبا، توانگر، عاشق و محبوب شد. تصویرسازی موجود خونریزی که به مکیدن خون مشغول بود به صورت موجودی محبوب این نتیجه را در ذهن مخاطب مینشاند که خونخواری با شرارت و بد ذات بودن نسبت مستقیم ندارد بلکه گاه اجبار زمانه است. با این نتیجهگیری صهیونیستها میتوانند هم به ریختن خون انسانها مشغول باشند و هم وجهه مثبت خود را حفظ کنند تا دنیای پیش از ظهور را برای واپسین ناجی مهیا سازند. حال سؤال مقاله این است که هدف هالیوود از این چرخش آشکار در تعریف خونآشام چه بوده و مناسبت این فیلم با اهداف نظام صهیونیستی در تصویر دنیای پیش از ظهور چیست؟
اسماعیلی, معصومه. (1395). رمزگشایی از پدیده قهرمانان خونآشام در سینمای آخرالزمانی مسیحیت صهیونیست (مطالعه موردی مجموعه فیلمهای گرگ و میش). عصر آدینه, 9(19), 167-188.
MLA
معصومه اسماعیلی. "رمزگشایی از پدیده قهرمانان خونآشام در سینمای آخرالزمانی مسیحیت صهیونیست (مطالعه موردی مجموعه فیلمهای گرگ و میش)". عصر آدینه, 9, 19, 1395, 167-188.
HARVARD
اسماعیلی, معصومه. (1395). 'رمزگشایی از پدیده قهرمانان خونآشام در سینمای آخرالزمانی مسیحیت صهیونیست (مطالعه موردی مجموعه فیلمهای گرگ و میش)', عصر آدینه, 9(19), pp. 167-188.
VANCOUVER
اسماعیلی, معصومه. رمزگشایی از پدیده قهرمانان خونآشام در سینمای آخرالزمانی مسیحیت صهیونیست (مطالعه موردی مجموعه فیلمهای گرگ و میش). عصر آدینه, 1395; 9(19): 167-188.