%0 Journal Article %T نشانه‌شناسی ژانر پساآخرالزمانی با نگاهی به فیلم‌های کتاب اِلی و تل‌ماسه %J عصر آدینه %I سیدمسعود پورسیدآقایی %Z ۲۵۸۸-۳۲۹۱ %A رضایی آدریانی, علی %A موسوی, سیدرضی %D 2021 %\ 09/23/2021 %V 14 %N 34 %P 93-122 %! نشانه‌شناسی ژانر پساآخرالزمانی با نگاهی به فیلم‌های کتاب اِلی و تل‌ماسه %K آخرالزمان %K پساآخرالزمان %K کتاب اِلی %K تلّ‌ماسه %R %X ژانر پساآخرالزمانی زیر ژانر آخرالزمانی است. این‌گونه فیلم­ها به رویدادهای پس از فجایع هولناک پایان دنیا می­پردازد. در میان فیلم­های پساآخرالزمانی، دو فیلم کتاب اِلی و تل­ماسه به فاصله ده­ساله ویژگی بارزی دارند. این ویژگی نشانه­های آشکار مذهبی در این دو فیلم است. کتاب اِلی نشانه­های مستقیم مسیحی و تل­ماسه نشانه­های مستقیم شیعی دارد. این دو فیلم در کنار نشانه­های دینی، دچار تحریف­های آشکار در موضوع نجات و موعود ادیان هستند. این مقاله با بررسی نشانه­های موعودگرایی این دو فیلم،‌ ظرفیت‌های ژانر پساآخرالزمانی و محدودیت­های این ژانر را بررسی کرده است. %U https://asreadineh.sinaweb.net/article_146236_4d34768eabf58439fe49fc238d551c1a.pdf