@article { author = {Izadi Dehkordi, Seyedeh Maryam}, title = {The role of training traditional artists in the artistic experience of the waiting period}, journal = {Age of the future}, volume = {14}, number = {34}, pages = {29-50}, year = {2021}, publisher = {}, issn = {۲۵۸۸-۳۲۹۱}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Since the creator of the work of art has a significant role in the formation of works of art and the work of art is derived from the inner experience of the artist and the result of his feelings, emotions, imagination & thinking; Therefore, in this article, based on documentary studies and descriptive-analytical method, an attempt is made to answer the question: "What is the place of the role of education in the artistic experience of traditional artists in the waiting period?" Belief in the principles of teacher training can have a significant impact on his artistic experience and lead to the creation of worthy works. The creation of works of art is based only on the lifestyle and experience of the artist in which the role of education is prominent, and despite the inner love and extensive knowledge in the artist's artistic experience, traditional works of art enjoy a special sanctity while waiting. Because the element of expectation and belief in emergence has an important place in the individual and social life of Muslims. The effectiveness of waiting and believing in the advent of Imam Mahdi (as) has various dimensions in the political, social, moral, educational and psychological fields in people's lives; This category has a very important place in art. Considering that the current Iranian society depends on traditional art and the issue of respect for the teacher and the position of the student teacher is properly established, based on this position can play a very important role in educating students. In the waiting period.}, keywords = {traditionalist artist,Imam Mahdi (AS),Art Education,teacher and student,Mahdism,Waiting}, title_fa = {نقش تربیت هنرمندان سنتی در تجربه هنری دوره انتظار}, abstract_fa = {از آن‌جا که آفریننده اثر هنری، در مراحل شکل‌گیری آثار هنری نقش بارزی دارد و اثر هنری برگرفته از تجربه درونی هنرمند و حاصل احساس، عاطفه،‌ تخیل و تفکر اوست؛ لذا در این نوشتار، تلاش است برپایه مطالعات اسنادی و با رهیافتی توصیفی _ تاریخی به این پرسش پاسخ دهد که «در دوره انتظار نقش تربیت در تجربه هنری هنرمندان سنتی چه جایگاهی دارد؟» اعتقاد به رعایت اصول تربیت استاد می‎تواند در تجربه هنری او تأثیر به‌سزایی داشته باشد و سبب خلق آثار شایسته شود. خلق و آفرینش آثار هنری، تنها مبتنی بر سبکی از زندگی و تجربه‌ای از هنرمند است که نقش تربیت در آن پررنگ است و باوجود دلدادگی درونی و معرفت گسترده در تجربه هنری هنرمند، آثار هنر سنتی در دوران انتظار از قداست خاصی برخوردار می‌شوند. از آن‌جا که عنصر انتظار و اعتقاد به ظهور در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان از جایگاه مهمی برخوردار است. تأثیرگذاری انتظار و اعتقاد به ظهور امام عصر4 ابعاد مختلفی در عرصه‎های سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و تربیتی و روانی زندگی مردم، را به خود اختصاص می‌دهد؛ این مقوله جایگاه بسیار مهمی در هنر به خود اختصاص داده است با توجه به این‌که جامعه کنونی ایران به هنر سنتی وابسته است و موضوع احترام به استاد و جایگاه استاد شاگردی به طور شایسته برقرار است. بر این اساس این مقام می‌تواند نقش بسیار مهمی در تربیت شاگرد دوران انتظار داشته باشد.}, keywords_fa = {هنرمند سنت‌گرا,امام عصر,فتوت‌نامه,تربیت هنری,استاد و شاگرد,مهدویت,انتظار}, url = {https://asreadineh.sinaweb.net/article_146233.html}, eprint = {https://asreadineh.sinaweb.net/article_146233_4081eda85773d078d4ebfac0329495fe.pdf} }